نامزدی بازنشستگان در انتخابات فدراسیون‌ها غیرقانونی است

حقوق_ورزشی , امید_نوید , موسسه_حقوقی_امید_نوید , کمیته_انضباطی , بازرسی_کشور , کارمندان_ورزشی , ممنوعیت_بازنشستگان_در_انتخابات_فدراسیون_ها, omid_navid

نامزدی بازنشستگان در انتخابات فدراسیون‌ها غیرقانونی است

نامزدشدن بازنشستگان و بازخریدشدگان در انتخابات ریاست فدراسیون­های ورزشی ممنوع است. سازمان بازرسی کل کشور نسبت به نامزدی و به‌کارگیری بازنشستگان و بازخریدشدگان (غیرواجد شرایط قانونی) برای انتخابات ریاست فدراسیون­های ورزشی هشدار داد. هر نوع به‌کارگیری افراد بازنشسته در کلیه دستگاه­های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و مؤسسات و شرکت­های تابع و وابسته به آن­ها، به حکم ماده (۴۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جز با تصویب هیأت وزیران ممنوع است و نظر به تنفیذ اعتبار این قانون در ماده (۲۲۴) قانون برنامه پنج­ساله پنجم توسعه تردیدی در تبعیت از آن وجود ندارد.

 با توجه به بند (ب) ماده (۶۵) قانون برنامه پنج­ساله پنجم توسعه، هرگونه به‌کارگیری بازنشستگان و بازخریدشدگان در اجرای قوانین و مقررات (به استثناء مقامات و اعضای هیأت علمی، ایثارگران و… ) در دستگاه­های اجرایی و دارای ردیف (بودجه) یا هر دستگاهی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می­کند ممنوع است.

با توجه به استنادات قانونی فوق­الذکر، به‌کارگیری افراد بازنشسته و بازخریدشده (غیرواجد شرایط قانونی) و نیز شرکت در انتخابات رییس و هیأت رئیسه فدراسیون­های ورزشی از قبیل نامزدی، منع قانونی دارد و تخلف از قانون محسوب می­شود.

بر اساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور، فدراسیون­های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال به استناد بند ۱۱ قانون لایحه الحاق بندهای ۱۱ و ۱۲ به قانون فهرست مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مصوب ۱۱/۳/۱۳۷۶، جزء نهادهای عمومی غیردولتی محسوب می­شوند.

سامان بازرسی کل کشور پیش از این نیز طی مکاتبات متعدد با وزارت ورزش و جوانان، بر رعایت قوانین و مقررات در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال تأکید کرده بود و در صورت بی­توجهی به این تذکرات و هشدارها، پیگرد­های قانونی را انجام خواهد داد.

این در حالی است که علی کفاشیان پیش از این در گفت‌وگو با فارس درباره این موضوع که به خاطر بازنشستگی نمی‌تواند در انتخابات فدراسیون شرکت کند، گفته بود: “در اساسنامه فدراسیون آمده که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است. نهاد غیردولتی دارای شخصیت حقوقی است و نهاد عمومی نیست و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.”

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید